Univerzita výjimečných - Zkouška

22.09.2017

Univerzita výjimečných - Zkouška

Být nejlepší nestačí.

Autor: Joelle Charbonneau

Přeložila: Alžběta Kalinová

Rok vydání v četině: 2016

Nakladatelství: Fragment

V originále: The Testing (2013)

Počet stran: 299

Série: Univerzita výjimečných ( 1. díl )

"Kousek dál, o takových devadesát metrů nebo tak, tekla malá říčka. Nezářila sice do daleka a a rostliny kolem ní nevypadaly tak svěže, ovšem z tvaru jeho koryta bylo jasné, že je přírodní. Voda. Znečištěná? Pravděpodobně, ale na to mám sadu na čištění. Poprvé za ten den se mi ulevilo. A pak celý svět explodoval."

Anotace: Cia celý život sní o tom, že se dostane na univerziu v Tosu, jako dříve její otec a pomůže obnovit válkou zničenou zemi. Aby se ale na univerzitu dostala, musí obstát v testování. Proto když jí po dokočení střední školy spolu s dalšími třemi studenty z její kolonie vyberou na Testování, je nadšená. Těsně před jejím odjezdem se jí ale otec svěří s děsivými vzpomínkami, které na testování má. Radost vystřídá strach a nejistota. Cia začíná tušit, že ji čeká hodně těžká zkouška. Ve škole byla Cia vždycky chytrá, ale tuší, že tahle zkouška bude jiná. Těžší. Než opustí město, její otec jí pošeptá, aby nevěřila nikomu. Hlavou jí víří pochybnosti a přemýšlí, zda se ještě někdy vrátí domů.

No nezbývá nám, než držet Cie palce.

Můj názor: Po knize jsem v knihkupectví sáhla jen kvůli humbooku. Původně jsem ani neměla v plánu ji číst, ikdyž mi jí spoustu lidí doporučovalo. Myslela jsem si, že kniha bude až moc podobná Hunger games. Ale jsem neskutečně ráda, že jsem se rozhodla si jí kvůli humbooku přečíst. Udělala bych taaaak velkou chybu, kdybych si jí nikdy nepřečetla! Kniha byla krásně čtivě a poutavě napsaná a už dlouho jsem knihu nepřečetla tak rychle jako právě první díl téhle trilogie. Autorka skvěle vymyslela celý svět, ve kterém se děj odehrává a postupně nás seznamuje s jeho historií. Postavy jsou propracované a ikdyž je kniha trochu podobná Hunger games, je vlastně úplně jiná. Nemůžu se dočkat druhého dílu, protože ten konec jsem opravdu nečekala.

Celkově se mi kniha líbila opravdu hodně, takže pokud jste jí ještě nečetli, pusťte se do toho. Doufám, že se vám bude líbit tolik jako mě.

Magic in books
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky